گرفتن دستگاه کارتخوان بدون کد مالیاتی

آیا گرفتن دستگاه کارتخوان بدون کد مالیاتی امکان پذیر است ؟

‌دقت داشته باشید که دریافت کد مالیاتی برای هیچکس استثنا نیست پس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از دریافت دستگاه کارتخوان باید برای گرفتن این کد اقدام کنند.

در تاریخ 1399/10/20 قانونی تصویب شد مبنی بر این که تمامی اشخاص ائم از حقیقی و حقوقی که دستگاه کارتخوان دارند باید در سامانه مالیات ثبت نام کنند. این قانون برای تمامی افراد الزام شد. اما اخیرا برخی از شرکت ها از ترس مردم نسبت به کلمه مالیات سو استفاده می کنند و در تبلیغات خود این طور عنوان می کنند که دستگاه کارتخوان بدون نیاز به دریافت کد مالیاتی .

اگر قانونی تصویب شود برای تمامی افراد یکسان می باشد و هیچ گونه استثنایی برای هیچ فردی وجود ندارد. پس تمامی افراد قبل از دریافت دستگاه کارتخوان باید اقدام به دریافت کد مالیاتی کنند.

برخی از شرکت ها چگونه ادعا می کنند که برای شما دستگاه کارتخوان بدون کد مالیاتی می گیرند؟

در زمان ثبت برای دستگاه کارتخوان احتیاج به دریافت کد ملی و شماره تلفن از شخص شما وجود دارد. شماره تلفن را ادراه مالیات برای ارسال ابلاغیه های بعدی از طریق پیام برای شما، می گیرد.

 شرکت مذکور به جای ارسال شماره تماس شما برای اداره مالیات، شماره خود را ارسال می کنند به این صورت که شماره ملی شما را به همراه شماره تماس خود برای اداره مالیات ارسال خواهند کرد.

 در وب سایت اداره مالیات ثبت نامی با کد ملی، حساب بانکی و کسب و کار شما معرفی شده است که شما از آن بی اطلاع هستید و این گونه هیچ گونه ابلاغیه ایی برای شما از طرف اداره مالیات ارسال نخواهد شد و این موضوع برای شما قطعا در آینده دردسر ساز خواهد شد.

پس اگر شخص یا شرکتی اینگونه ادعا کرد که برای شما می تواند دستگاه کارتخوان بدون کد مالیاتی دریافت کند، این ادعا دروغ و عواقب بدی برای شما و شخص ویا شرکت دریافت کننده دستگاه کارتخوان خواهد داشت.