امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان

امکان اتصال چند حساب به یک دستگاه کارتخوان

آیا می شود یک دستگاه کارتخوان را به چند حساب مختلف متصل کرد یا نه؟

بله اتصال چند حساب به یک دستگاه کارتخوان امکان پذیر است اما باید یک سری شرایط رعایت شود:

1 تمامی حساب هایی که قرار است به یک دستگاه کارتخوان متصل شوند، باید متعلق به یک کد ملی  یا یک شخص حقیقی باشند. شما نمی توانید یک دستگاه کارتخوان را به حساب چند نفر مختلف متصل کنید، بلکه می توانید چند حساب مختلف از یک شخص را به یک دستگاه کارتخوان متصل کنید.

2 شرکت هایی که خدمات پرداخت را به شما ارئه می دهند باید دارای این قابلیت باشد. از 12 تا psp و شرکت پرداختی که قبلا به شما توضیح داده شده است، یک سری وجود دارند که می توانند چند حساب را به یک دستگاه کارتخوان متصل کنند. پس در واقع باید نرم افزار یا اپلیکیشن آن شرکت psp این قابلیت را در اختیار شما قرار دهد.

ما در شرکت کاوش با چندین شرکت کار می کنیم که از بین آن ها شرکت سداد و شرکت پرداخت نوین این قابلیت را دارند که چند حساب را به یک دستگاه متصل کنند.

3 دستگاه کارتخوان باید قابلیت مولتی مرچنت و یا چند کاربره شدن را داشته باشد. چند کاربره شدن به معنی این است که بتوانید چند حساب را به یک دستگاه کارتخوان متصل کنید. برای مثال دستگاه کارتخوان اصفهان s90 این قابلیت را دارد، که روی psp پرداخت نوین چند حساب را به آن متصل کرد. اما همین دستگاه روی شرکت پاسارگاد این قابلیت را از دست می دهد و می توان فقط یک حساب را به آن متصل کرد.

از همه موارد که گفته شد به این نکته مهم می رسیم که آیا به صلاح است که چند حساب را به یک دستگاه کارتخوان متصل کنیم یا نه ؟

زمانی که شما قرار است چند حساب را به یک دستگاه کارتخوان متصل کنید، لازم است که برای تک تک حساب ها کد مالیاتی دریافت کنید. در واقع چند حساب مورد نظر را باید به دارایی معرفی کنید. یعنی در زمان پر کردن اظهارنامه مالیات چند حساب مختلف که مورد استفاده است را باید ذکر کنید. در نهایت این تصمیم با شماست که آیا دوست دارید چندین حساب مختلف خود را به دارایی معرفی کنید یا خیر ؟