شایع ترین خطاهای دستگاه کارتخوان که با آن مواجه می شویم

شایع ترین خطاهای دستگاه کارتخوان که با آن مواجه می شویم

هنگام کار با دستگاه کارتخوان ممکن است با مشکلات و خطاهای زیادی روبرو شویم.اما در این مواقع باید چه کاری انجام دهیم؟اگر نمیدانید این مقاله را مطالعه کنید.در اینجا ما شایع ترین خطاهای مربوط به دستگاه های کارتخوان و راه های رفع آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

در ابتدا لازم است در مورد دستگاه کارتخوان و مزایای استفاده از آن مطالبی را ارائه دهیم.

دستگاه کارتخوان

خوب احتمالا همه شما با این دستگاه آشنایی دارید و حتما نمونه های مختلف آنها را از نزدیک دیده اید.مسلما از زمان ابداع این دستگاه ها، فرآیند خرید اقلام برای شما خیلی آسان تر شده است،چون دیگر نیازی نیست برای خرید، مقدار زیادی پول همراه خود داشته باشید و تنها همراه داشتن یک کارت بانکی کافیست!خوب اگر بخواهیم به یکی دیگر از مزایای وجود دستگاه های کارتخوان اشاره کنیم ، سرعت است.با وجود آنها دیگر نیازی نیست مدتی طولانی را در صندوق پرداخت منتظر بمانید تا فروشنده پول های شما را شمارش کند!

دستگاه کارتخوان به عنوان یک واسط عمل می کند.واسط بین دارنده کارت و پذیرنده کارت.شما برای دریافت کارت بانکی باید به بانک مراجعه کنید تا کارتی برای شما صادر شود.دارنده دستگاه کارتخوان نیز دارای یک حساب بانکی است که پرداختی ها به این حساب واریز می شود.پس نتیجه می گیریم برای اینکه یک تراکنش درست انجام شود، هم بانک صادر کننده کارت و هم بانک شماره حساب مقصد باید خدمات درستی ارائه دهند.پس برخی از مشکلاتی که در دستگاه کارتخوان بوجود می آید ربطی به خود دستگاه ندارد و ممکن است از طرف بانک مبدا یا مقصد باشد.

انواع خطاهای دستگاه کارتخوان

انواع خطاهای دستگاه کارتخوان

  • خطای 65

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که برخی از خطاها به دستگاه کارتخوان مربوط نمی شود و از طرف بانک مبدا یا مقصد است و خطای شماره 65 نیز از این دسته خطاهاست.درواقع این خطا ناشی از کارت بانکی است و نشان دهنده این است که بانک صادر کننده، استفاده از کارت بانکی را محدود کرده است.

  • خطای GPRS S

خوب نوبت رسید به خطای GPRS S مربوط به دستگاه کارتخوان سیار.همانطور که احتمالا همه شما میدانید عملکرد دستگاه های کارتخوان سیار وابسته به سیم کارت مورد استفاده در آن است.وقتی در سیم کارت مربوطه مشکلی ایجاد شود، مثلا یک طرفه شدن یا قطع کامل سیم کارت، این خطا در دستگاه رخ میدهد.البته این خطا ممکن است به دلایل دیگری نیز رخ دهد.در هر صورت اگر خودتان نتوانستید مشکل را شناسایی و برطرف کنید، برای رفع آن با شرکت پشتیبانی کننده کارتخوان تماس بگیرید.

  • خطای 97

ما به شما پیشنهاد می کنیم، هنگامی که با این شماره خطا مواجه شدید، دستگاه کارتخوان را راه اندازی مجدد کنید، امید است که مشکل رفع شود.

  • کاغذ موجود نیست!

رسیدیم به یکی از شایع ترین خطاهای مربوط به دستگاه کارتخوان.کاغذ موجود نیست!شناسایی و رفع این خطا ساده است.خوب حتما شما هم مثل من میدانید، زمانی که با این مشکل روبرو شدید، چه کاری انجام دهید!بله.باید اقدام به تعویض کاغذ نمایید.همین و بس!

  • مسدود شدن رمز مدیر دستگاه کارتخوان

گاهی اوقات نیاز است که وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید، برای این منظور باید رمزی را وارد کنید.اما اگر رمز را سه بار وارد کردید و اشتباه بود، رمز مسدود می شود و شما به عنوان مدیر دستگاه، دیگر نمی توانید کاری انجام دهید و راه حل مشکل شما فقط تماس با شرکت پشتیبانی است.آنها مشکل را حل می کنند و رمز جدیدی را به شما ارائه می دهند.امیدوارم این بار رمز را فراموش نکنید!

دستگاه کارتخوان

سخن نهایی

خوب همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید، خطاهایی وجود دارند که شما هنگام کار با دستگاه کارتخوان ممکن است با آنها مواجه شوید.شناسایی و رفع این خطاها معمولا ساده است و خودتان می توانید آنها را رفع کنید.اما برخی از خطاها، فقط توسط شرکت پشتیبانی کننده کارتخوان شما قابل رفع هستند.همین طور متوجه شدید که برخی از خطاها درواقع ربطی به دستگاه ندارند و ممکن است از طرف بانک صادرکننده کارت یا پذیرنده کارت باشند.به هر حال امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

خیلی خوشحال می شویم اگر نظرات خودتان را در مورد مطالب این وبلاگ با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *