مقایسه ی کارتخوان های لمسی و دکمه ای

تحلیل مقایسه ای کارتخوان های لمسی و دکمه ای

تحلیل مقایسه ای کارتخوان های لمسی و دکمه ای: بهترین گزینه برای تجربه پرداخت”

کشور ما در حال تلاش برای مکانیزه کردن فرایند فروش است؛ این کار تنها به منظور جلوگیری از فرایند فرار مالیاتی نیست. دستگاه کارتخوان اصفهان وسیله ای تاثیر گذار در صنعت پرداخت است و همچنین تاثیر موثری در روند تمام کسب و کار ها دارد. درحال حاضر هر فردی برای ایجاد کسب و کار خود نیازمند یک دستگاه کارتخوان است جهت سهولت در پرداخت وجه اجناس و کالای خریداری شده توسط مشتری و کاهش کلاهبرداری در پرداخت آنها.

تکنولوژی کارتخوان لمسی

دستگاه های کارتخوان لمسی دستگاه هایی با امکان پرداخت الکترونیکی هستند که هنگام پرداخت اطلاعات مشتریان به صورت لمسی بر روی آن وارد می‌شود. این مدل دستگاه ها قابلیت انجام فعالیت مشابه با گوشی های اندرویدی را دارند و همچنین دارای نرم افزارهای حسابداری با قابلیت نصب نرم افزار های پرداختی هستند.

مزایا و محدودیت های کارتخوان های لمسی

سرعت بالا: دستگاه های کارتخوان لمسی از نظر سرعت تراکنش بسیار سریع و بدون هیچ تاخیری هستند. این مدل دستگاه ها برای افرادی که سرعت تراکنش برایشان اهمیت بیشتری دارد بهترین گزینه برای خرید است.

امنیت: دستگاه های کارتخوان لمسی با استفاده از فناوری های امنیتی مانند تکنولوژی NFC و یا رمز نگاری اطلاعات مشتریان از سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها توسط افراد سودجو حفاظت میکند و پرداخت را ایمن سازی می‌کند.

قابلیت اتصال به شبکه: اکثر دستگاه های کارتخوان لمسی قابلیت اتصال به اینترنت را دارند که این موضوع باعث شده کاسبان بدون هیچ محدودیتی در هر نقطه ای تراکنش های خود را انجام دهند.

همگام‌سازی با نرم‌افزارهای مالی: تمام دستگاه های لمسی قابلیت نصب نرم افزار های مالی و حسابداری را دارند که روی برخی از آنها از همان ابتدا نصب شده است که می‌توان بصورت خودکار در رایانه فاکتور ها را ثبت کنند.

کاهش لمس صفحه آن: دستگاه های کارتخوان لمسی همانطور که گفته شد مانند گوشی های اندرویدی می‌باشد و به مرور زمان با استفاده مداوم از آنها امکان کاهش لمسشان می‌شود.

حساسیت بیشتر در اثر ضربه: دستگاه های کارتخوان لمسی نسبت به دستگاه های دکمه ای دارای حساسیت بیشتری هستند و امکان خرابی آنها نسبت به مدل های دیگر بیشتر است.

تعمیرات دستگاه های لمسی: از نظر تعمیرات این مدل دستگاه ها دارای سخت افزار پیچیده تری هستند و کمی زمانبر و دشوار تر است.

هزینه:برای تهیه کارتخوان های لمسی نیازمند پرداخت هزینه ی بیشتری هست.

تکنولوژی کارتخوان های دکمه ای

ویژگیها و کاربردهای دستگاه کارتخوان های دکمه دارای دو مدل سیار و ثابت هستند. این مدل دستگاه ها قابلیت استفاده برای هر صنفی را دارند. دستگاه های کارتخوان دکمه ای دارای سخت افزار و نرم افزار راحت تری به جهت استفاده و انجام تراکنش و تعمیرات دارد. همچنین با توجه به تنوع بالای دستگاه های کارتخوان با قیمت های متفاوت و مناسب تر امکان خرید آنها برای اقسام افراد جامعه فراهم است.

 نقاط قوت و ضعف این نوع کارتخوان

جنس بدنه: دارای بدنه قوی تری نسبت به دستگاه های لمسی هستند.

تعمیرات:انجام تعمیرات آنها هنگام خرابی آسان تر و در مدت زمان کوتاه تری انجام میشود.

هزینه خرید آنها: این مدل دستگاه ها تنوع بالاتری دارند و همچنین هزینه آنها مناسب تر از دستگاه های لمسی است.

قابلیت های نرم افزاری: از نظر نرم افزار قابلیت خیلی کمتری نسبت به دستگاه های لمسی دارند حتی میتوان گفت در برابر کارتخوان لمسی هیچ قابلیت خاصی ندارد. تنها با استفاده از آنها می‌توان تراکنش انجام داد و نهایتا خرید شارژ برای تلفن همراه انجام داد.

نوع اتصال: دستگاه های کارتخوان دکمه ای با توجه به مدل دستگاه نوع اتصال مختلفی دارند به عنوان مثال “دستگاه های ثابت” تنها با استفاده از کابل  LAN یا در نهایت خط تفن ثابت متصل میشوند و “دستگاه های سیار” بوسیله ی سیم کارت یاWIFI  وصل میگردد.

سرعت تراکنش: سرعت تراکنش دستگاه های دکمه ای با توجه به مدل دستگاه متفاوت است و با توجه به مدل و هزینه ای که به بابت خرید دستگاه می‌کنید متفاوت است اما در کل دستگاه های لمسی از نظر سرعت تراکنش مقام بالاتری نسبت به کارتخوان دکمه ای دارد.

تأثیر نوع کارتخوان بر تجربه پرداخت مشتریان

دستگاه کارتخوان در انواع های مختلفی است که هر کدام مناسب صنفی است. به عنوان مثال دستگاه های لمسی در اکثر اوقات به مشتریان رستوران دار کافه دار و سوپر مارکت ها پیشنهاد داده می‌شود که به دلیل دارا بودن نرم افزار حسابداری قابلیت زدن فاکتور افزودن کالا ها و منو کافه یا رستوران ها است.

مورد دیگری که میتوان به ان اشاره کرد تعداد تراکنش مشتری در پایان هر روز است. اگر تراکنش فرد در روز بالای صد تا باشد دستگاه قوی تری به آن شخص پیشنهاد داده می‌شود در غیر اینصورت هزینه ی کمتری نیاز است بابت خرید دستگاه کارتخوان انجام دهد.

رضایتمندی و انتخاب گزینه بهتر

تاکنون مشتریان از خرید دستگاه کارتخوانشان نارضایتی نداشته اند زیرا که قبل از خرید، کارشناسان فروش به مشتریان عزیز بهترین مشاوره را بصورت رایگان برای خرید مناسب ترین دستگاه کارتخوان میدهند. که این کار به کمک خریداران و کسب اطلاعات در مورد دستگاه مد نظرشان با قابلیت هایی که میخواهند صورت میگردد.

امنیت مالی دستگاه های کارتخوان

برای حفاظت از اطلاعات بانکی و حساب های بانکی خود از دسترس افراد سودجو و کلاهبردار نکاتی هستند که باید رعایت گردد تا امکان این کار را به حداقل میرساند:

1.در زمان پرداخت از قراردادن اطلاعات بانکی ماند رمز کارت در اختیار عموم خودداری کنید و رمز کارت بانکی را شخصا وارد نمایید.

2.رمز کارت بانکی خود را به صورت دو هفته یکبار برای کاهش امکان سو استفاده افراد کلاهبردارتغییر دهید.

3.اطلاعات متفرقه و غیر ضروری مانند رمز دوم تاریخ انقضا و یا cvv2 را در اختیار دیگران قرار ندهید.

4.اطلاعات کارت های بانکی خود را بخاطر بسپارید.

5.بعد از پرداخت پول از طریق دستگاه کارتخوان یا خودپرداز رسید ان را نابود کنید.

هزینه های نصب و نگهداری کارتخوان لمسی در مقایسه با دکمه ای

برای خرید دستگاه کارتخوان نیازی به پرداخت هزینه بابت ثبت نام و راه اندازی دستگاه نیست. دستگاه های لمسی دارای قابلیت بیشتری نسبت به دستگاه های دکمه ای هستند اما برای نگداری آنها باید حساسیت بیشتری داشته باشید زیرا که ممکن است در اثر کوچکترین ضربه صفحه تاچ آن دچار خرابی شود اما دستگاه های دکمه نگهداری از انها راحت تر است حتی برخی از انها ضد ضربه هستند.

راهنمایی برای انتخاب مناسب ترین گزینه بر اساس نیازها و اولویت ها

کارشناسان فروش مجموعه کاوش در تلاش اند با مقایسه کارتخوان های لمسی و دکمه ای ، بهترین گزینه را به مشتریان عزیز معرفی کنند. با استفاده از اطلاعات مشتریان گرامی، اطلاع از بودجه آنها بابت خرید دستگاه کارتخوان، صنفشان، تعداد تراکنششان در یک روز پیشنهاد داده می‌شود.

تمام دستگاه های کارتخوان دکمه ای-لمسی-سیار-ثابت از نظر کیفیت عالی هستند اما هر کدام برای مشاغل خاصی ساخته شده که مشتریان عزیز میتوانند با استفاده از مشاوره رایگان از کارشناسان فروش بهترین گزینه را برای خرید کارتخوان داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *